avatar Ten blog rowerowy prowadzi aaadam z miasteczka Katowice. Mam przejechane 12706.45 kilometrów. Nie odnotowuję kilometrów przejechanych w terenie, co wcale nie znaczy, że kocham asfalt. Jeżdżę z prędkością średnią 23.15 km/h i się wcale nie chwalę.

Moje rekordy

Największa prędkość: 63.21km
Najwięcej dni na rowerze pod rząd: 7dni
Najwięcej kilometrów w miesiącu: 2387.62km

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy aaadam.bikestats.pl

Sierpień, 2013

Dystans całkowity:1932.56 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)

Merida trzeszcząca cd.

Piątek, 30 sierpnia 2013 · dodano: 30.08.2013 | Komentarze 0

Uzbrojony w słuchawki podłączone do telefonu wyruszyłem w drogę. Słuchałem ESKI, bo nie miałem czasu zgrać jakiejś muzy z kompa. Po 4 godzinach snu i intensywnym poranku zasypiałem na rowerze.

Jestem przeciwnikiem słuchania radia/muzyki przez słuchawki podczas jazdy rowerem, ale chciałem zagłuszyć ostatnie tchnienia sztycy. Niestety słyszę je nawet we śnie.

Niektóre piosenki mają bardzo korzystny wpływ na kadencję :D

Przez weekend nie jeżdżę, spróbuję za to zreanimować sztycę, wkładając pomiędzy jarzmo, a pręty siodełka gumę z dętki (takie podkładki sobie wytnę). Może to pozwoli mi wsiąść na rower w poniedziałek z rana bez słuchawek w uszach.

Merida trzeszcząca

Czwartek, 29 sierpnia 2013 · dodano: 29.08.2013 | Komentarze 5

Trzeszczenie sztycy osiągnęło dzisiaj apogeum! Trzeszczy i stęka nawet na gładkim asfalcie. Na szczęście zamówiona nowa sztyca będzie u mnie w przyszłym tygodniu.

Na razie pozostaje mi odszukać słuchawki do smartfona i skopiować jakąś muzę na jutrzejsze jeżdżenie.

Czajowice - Katowice

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 0

Powrót jak zwykle szybki. Starałem się nie słyszeć trzaskającej sztycy. W domu byłem już o 11.20.

Z trasy na Zabierzów © aaadam

Zdobyte gminy: Zabierzów i Krzeszowice.

Katowice - Czajowice

Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 · dodano: 26.08.2013 | Komentarze 2

Zdecydowanie najgorsza wyprawa tego roku. Już sam początek rozzłościł mnie do łez :D. Tak teraz się z tego śmieję, ale w dniu wycieczki byłem po prostu wściekły na wszystko. Więc od początku:

Wszedłem na rower i zaczęło strzelać połączenie siodełka ze sztycą. Trzaskało wcześniej więc wymieniłem siodełko. Dzień wcześniej było wszystko ok, cichutko żadnych stękań z tamtych okolic. Stawałem kilka razy żeby coś wykombinować (rozkręcałem, dokręcałem, zmieniałem pozycje łączenia, ale było coraz gorzej).

Postanowiłem więc kupić w najbliższym rowerowym nową sztycę. W Olkuszu był rowerowy, ale zamknięty (8.00). Do końca trasy, tj. do Czajowic nie znalazłem żadnego sklepu rowerowego :o

Pierwszy raz trasę pogubiłem już w Lędzinach. Nie wiedziałem, że ul. Chrzanowska krzyżuje się z Brzezińską dwa razy. Oczywiście wybrałem to złe skrzyżowanie. Później błądziłem jeszcze wielokrotnie, co chwila stawałem na rozjazdach i sprawdzałem GPS w telefonie gdzie jechać.

Takie widoki w Małopolsce przeważają © aaadam

Tu taka mała dygresja co do oznaczeń dróg w Małopolsce. Horror. Brakuje podstawowych oznaczeń np. wyjeżdżam z bocznej drogi na główną, a tam nie ma znaku gdzie ta główna prowadzi. Brak nazw miejscowości, czasami jest tylko tablica informująca o terenie zabudowanym :o I tak prawie za każdym razem posiłkowałem się smartfonem. Dodam jeszcze, że nie ma (może nie zauważyłem) znaków mówiących o rozpoczęciu/zakończeniu danej gminy, a oznaczenia powiatów są, ale tylko na drogach krajowych i wojewódzkich.

Oczywiście bateria w smartfonie nie wytrzymała takiego traktowania.

Kopiec Kościuszki © aaadam

Trzy razy podczas całego wyjazdu naprawiałem tylny hamulec. Wypada sprężyna dociskająca klocek do tarczy. Pojadę z tym na serwis.

Obiad zjadłem zaraz za Słomnikami, a chciałem wcześniej, jednak od 100km nie znalazłem żadnego punktu gastronomicznego (nie szukałem wiejskiego sklepu z krzesełkami przed). Chciałem po prostu zjeść coś gorącego.

Ogólnie więc wycieczka wyglądała tak, że jak udało się jechać kilkanaście minut bez pauzy to było dobrze. Nie odczułem żadnej przyjemności z jazdy rowerem.

Żeby nie było, że to koniec, napiszę o końcu :D

W Ojcowie, czyli na ostatnich kilometrach było już ciemno. Spotkany człowiek z psem poradził mi abym do Czajowic udał się skrótem czyli szlakiem na Jaskinię Łokietka. Tak zrobiłem i po kilku minutach jazdy pchałem rower pod sporą górę po kamiennych niby schodach (ciekawe jak zniosły to bloki). Spotkałem parę zaginionych w lesie turystów i jakoś wspólnymi siłami znaleźliśmy drogę do celu.

Wnioski: kupić lampę rowerową, zaopatrzyć się w alternatywne źródło ładowania komórki, odłożyć na bok mit, że jeżdżę po Polsce i w razie awarii stanę po prostu pod rowerowym i kupię potrzebne części, dokładniej przygotowywać trasy (szczególnie w Małopolsce).

Na koniec perełka, specjalnie dla zwycięscy tegorocznego Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, odwiedziłem taką oto miejscowość i padającym smartfonem pyknąłem ostatnie zdjęcie.

Z dedykacją dla zwycięscy MRDP © aaadam

Zdjęć byłoby więcej, ale wszystko co najładniejsze na trasie mijałem jak było już ciemno.

Zdobyte gminy: Jerzmanowice - Przeginia, Sułoszowa, Trzyciąż, Gołcza, Miechów, Książ Wielki, Kozłów, Słaboszów, Działoszyce i Skalbmierz (woj. świętokrzyskie), Pałecznica, Racławice, Radziemice, Koniusza, Kocmyrzów - Luborzyca, Słomniki, Iwanowice, Michałowice, Zielonki, Skała, Wielka Wieś.
Kategoria do 300km

Rozruch przed gminobraniem

Niedziela, 25 sierpnia 2013 · dodano: 25.08.2013 | Komentarze 0

Krótka przejażdżka przed jutrzejszą trasą. Dopompowałem koła na stacji benzynowej.

Mikołów - Bieruń - Pszczyna - Kobiór - Wyry

Czwartek, 22 sierpnia 2013 · dodano: 22.08.2013 | Komentarze 0

Rekord jeśli chodzi o średnią przejechania 100km! Forma szczytuje, choć sezon rzekomo się kończy :D Koniec trasy to już mocna improwizacja żeby wyszło owe 100km, ale i tak w sumie jak na pierwszą taką pętle źle nie było. Trasa szybka, dobry asfalt (najgorszy odcinek przed Pszczyną). Na pewno ją powtórzę, tym razem z Holuxem. Oczywiście rano kiedy wyjeżdżałem okazało się, że bateria jest wyładowana i nie będzie widoku GPS. Trudno. Teraz drzemka przed pracą.

Takie sobie kręcenie

Środa, 21 sierpnia 2013 · dodano: 21.08.2013 | Komentarze 0

Wyjechałem wcześniej niż wczoraj, bo wcześniej się obudziłem. Trasa prawie taka sama. Niepotrzebnie przejechałem centrum. Przejechałem to w sumie za mocne słowo. Korki straszne! Już widać koniec wakacji, powracali ludzie z urlopów i jeździć się nie da po mieście.

Po Katowicach i nie tylko

Wtorek, 20 sierpnia 2013 · dodano: 20.08.2013 | Komentarze 0

Wyjazd o 9.20 (po pracy). Pogoda idealna, choć ze dwa razy kropiło (Lędziny i powrót). Tempo wysokie, średnia kadencja 82 również zadowalająca. Teraz obiad i do pracy :/

Kilka kilometrów przed pracą

Niedziela, 18 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 0

Wyjazd z samego rana, czyli o 5.09, nie ma czasu. Dzisiaj do pracy na 12.00, tempo było więc dosyć dobre. Sama trasa - nic ciekawego. Te same ulice, zjazdy i podjazdy. No ale cóż z braku laku dobry kit :D

Po Katowicach

Piątek, 16 sierpnia 2013 · dodano: 16.08.2013 | Komentarze 0

Mocno rekreacyjna jazda po Katowicach i nie tylko. Parę rzeczy załatwionych, pogadałem na spokojnie z kumplem i trochę go wymęczyłem :D
Myślę, że pójdzie jeszcze kiedyś ze mną na rower :P